Новости

Стратегическое планирование. Как повлиял карантин на стратегии юрфирм? Каких ключевых изменений претерпела маркетинговая стратегия и внутренние политики компании, как удалось адаптироваться к новым вызовам, за счет чего удержали клиентов? Как изменились приоритеты? Какой должна стать стратегия юрфирмы, исходя из новых обстоятельств и вероятности новой волны пандемии?

(Комментарий на языке оригинала издания)

Якщо до коронакризи юридична сфера в плані маркетингу розвивалася у своєму ритмі — технологічні компанії розробляли дерево бота і заяви до суду могли подавати в онлайн, інші не відставали в діджиталізації, заповнюючи свої профілі у Facebook, LinkedIn, налаштовували SEO і кнопку продажів на корпоративних сайтах, витрачалися на фотосесію для якісного Instagram, то у карантин темпи суттєво скоротилися. За останні пів року більше юристів у компаніях так само, як і самозайняті адвокати, почали звертати увагу на власні профілі: який вигляд маю в соц­мережах, чи достатньо про мене інформації як про адвоката, як часто моє ім’я спливає на першій сторінці пошуковика? Навіть ті фахові адвокати, які раніше просто працювали, почали звертати увагу на власні рейтинги в онлайні — збирати лайки за якісні пости, ділитися успішними справами.

Узагалі прихильність до онлайн в юристів логічна, це історія про результат тут і тепер. Якщо писати публікації в журнал або газету, навряд чи можна проаналізувати статистику прочитань, вирахувати аудиторію, тривалість перебування на сторінці, а онлайн дає таку можливість одразу. І юристи почали непогано орієнтуватися в конверсії й ефективності публікації, аналізувати своє потрапляння в бажаний сегмент, аби скоротити шлях до потенційного клієнта. Комунікувати зі своїм наявним і потенційним клієнтом найкраще вдається через Facebook, цей канал ліпше «працює», порівняно з Telegram­каналом, емейл­розсилками, які не надто прижилися з різних причин. Instagram не полюбився юристам­чоловікам, мовляв, немає чого займатися самолюбуванням через тисячі фото сильним і мужнім. Тому до Instagram чимало юристів мають упереджене ставлення.

Мені часто доводилося чути, особливо від «кримінальних» адвокатів, про перевірений спосіб їхньої комунікації з клієнтом через сарафанне радіо, нібито воно найбільш дієве і це найкращий спосіб надати про себе інформацію. Це і так, і ні. Розвиток нових колаборованих практик, як практика криптовалюти і блокчейну, IT, медіапрактика, вимагають нових підходів, і добре перевірене старе поступово відмирає. Покоління Альфа взагалі опирається на рейтинги адвоката в онлайн, на відгуки, на кількість і якість інформації в інтернеті. Нове покоління шукає свого адвоката в інтернеті.

Серед перелічених каналів програмою мінімум буде наповнення соцмереж, налаштування контекстної реклами, кнопки продажів — поки в юриспруденції це вищий пілотаж, хоча просунуті компанії роблять це успішно. У моєму досвіді має успіх публікація статей на цільових онлайн­ресурсах, за ними приходили клієнти і були «ліди», а це іще одне підтвердження того, що діджитал витісняє «сарафанне радіо», крокуючи до юристів.

Ирина Лукьянец, специалист по PR, маркетинг-продвижению юридических услуг, для журнала «Украинский юрист», №10, 2020 г.