Новини

Стратегічне планування. Як вплинув карантин на стратегії юрфірм? Яких ключових змін зазнала маркетингова стратегія та внутрішні політики компанії, як вдалося адаптуватися до нових викликів, за рахунок чого втримали клієнтів? Як змінились пріоритети? Якою повинна стати стратегія юрфірми, виходячи з нових обставин та ймовірності нової хвилі пандемії?

Якщо до коронакризи юридична сфера в плані маркетингу розвивалася у своєму ритмі — технологічні компанії розробляли дерево бота і заяви до суду могли подавати в онлайн, інші не відставали в діджиталізації, заповнюючи свої профілі у Facebook, LinkedIn, налаштовували SEO і кнопку продажів на корпоративних сайтах, витрачалися на фотосесію для якісного Instagram, то у карантин темпи суттєво скоротилися. За останні пів року більше юристів у компаніях так само, як і самозайняті адвокати, почали звертати увагу на власні профілі: який вигляд маю в соц­мережах, чи достатньо про мене інформації як про адвоката, як часто моє ім’я спливає на першій сторінці пошуковика? Навіть ті фахові адвокати, які раніше просто працювали, почали звертати увагу на власні рейтинги в онлайні — збирати лайки за якісні пости, ділитися успішними справами.

Узагалі прихильність до онлайн в юристів логічна, це історія про результат тут і тепер. Якщо писати публікації в журнал або газету, навряд чи можна проаналізувати статистику прочитань, вирахувати аудиторію, тривалість перебування на сторінці, а онлайн дає таку можливість одразу. І юристи почали непогано орієнтуватися в конверсії й ефективності публікації, аналізувати своє потрапляння в бажаний сегмент, аби скоротити шлях до потенційного клієнта. Комунікувати зі своїм наявним і потенційним клієнтом найкраще вдається через Facebook, цей канал ліпше «працює», порівняно з Telegram­каналом, емейл­розсилками, які не надто прижилися з різних причин. Instagram не полюбився юристам­чоловікам, мовляв, немає чого займатися самолюбуванням через тисячі фото сильним і мужнім. Тому до Instagram чимало юристів мають упереджене ставлення.

Мені часто доводилося чути, особливо від «кримінальних» адвокатів, про перевірений спосіб їхньої комунікації з клієнтом через сарафанне радіо, нібито воно найбільш дієве і це найкращий спосіб надати про себе інформацію. Це і так, і ні. Розвиток нових колаборованих практик, як практика криптовалюти і блокчейну, IT, медіапрактика, вимагають нових підходів, і добре перевірене старе поступово відмирає. Покоління Альфа взагалі опирається на рейтинги адвоката в онлайн, на відгуки, на кількість і якість інформації в інтернеті. Нове покоління шукає свого адвоката в інтернеті.

Серед перелічених каналів програмою мінімум буде наповнення соцмереж, налаштування контекстної реклами, кнопки продажів — поки в юриспруденції це вищий пілотаж, хоча просунуті компанії роблять це успішно. У моєму досвіді має успіх публікація статей на цільових онлайн­ресурсах, за ними приходили клієнти і були «ліди», а це іще одне підтвердження того, що діджитал витісняє «сарафанне радіо», крокуючи до юристів.

Ірина Лук’янець, фахівець з PR та меркетинг-просування юридичних послуг, для журналу “Український юрист”, жовтень, 2020 р.